2016'da okuduklarım, 2017 hedefleri ve blog hakkında - Ahmed Yasir Orman

2016'da okuduklarım, 2017 hedefleri ve blog hakkında

Merhaba arkadaşlar.2016 yılının üzerinden sekiz gün geçtikten sonra sonunda üzerimdeki tembelliği bir kenara bırakıp bu yazımı yazıyorum. 2016 yılının ilk yarısı kitap konusunda benim için baya verimli geçse de son çeyreğine girerken bu verimlilik baya bir düştü. 2016 da okuduğum kitap sayısı 37 olup bunların 9 tanesi Türk yazarlardan olup 28 tanesi de yabancı yazarlardandı. Yahu niye bu kadar az Türk yazarlardan okudun ki diye soran varsa sadece bir ülkeden 9 kitap okudum. Geri kalan 192 ülkeden sadece 28 kitap okudum. Bu istatistik de aslında Türkiye'den baya kitap okuduğumu gösteriyor. Okuduğum kitapların listesine ulaşmak isteyen de şuradan ulaşabilir:
2016'da okuduğum kitapların listesi 

       2016 yılı ikinci yarısının başında blogumu açmamdan ötürü onca olumsuzluğa rağmen benim için özel bir yıl olmuş oldu. 28 Haziran günü "Artık bu yazma işini sistemleştirme zamanı geldi diyerekten" 29 Haziran 2016 günü ilk yazımı blogumda yayınlamış oldum. İlk yazım olmasından dolayı üzerinde fazla titizlikle durmamdan ötürü yazı 1000 kelimeyi geçmişti. Pek kitap okumayan bir arkadaşıma okutturmak istediğimde ilk tepkisi "Bu kadar uzun yazı okunur mu?" diye olmuştu. Haklıydı artık internet farklı bir boyut aldı. İnsanlar okumak istemiyor onun yerine sadece izlemek istiyor. Tembelleşen toplumumuzda ne yazık ki bu durumu değiştirmek çok güç. Tabi okuyan kişinin az olmasına rağmen "Bir kişi bile faydalansa ne mutlu bana." diyerek yazılarıma devam ettim ve 6 ayda karşınıza 31 yazı ile çıkmış oldum. 2017'de hedefim ise her pazar bir yazı yayınlamak olacak. Eğer fazla yazı birikirse de çarşamba akşamları da yeni yazı görebilirsiniz. Umarım yazılarımı beğenirsiniz. Şimdi size en çok okunan yazılarımı listeleyeyim.

8Ocak 2016 tarihine kadar en çok okunan yazılarım:
1. D&R rezilliği 1828 görüntülenme (Bu yazımda clickbait deneen Türkçesi tıklama avı olan kavramı test etmiştim. Gerçekten de insanlar clickbait sayesinde tıklama yapıyor. Etik olmayan bir durum olduğu için bu tarz kandırmacalar yapmamaya çalışıyorum.)
2. İnternet'te dolaşan Sahte Alıntılar 1513 görüntülenme
3.1000kitap.com kitap sitesi incelemesi 1172 görüntülenme
4.Mart Menekşeleri(Sarah Jio, kendini tekrar eden yazar)kitap incelemesi 1130 görüntülenme
5.Jane Eyre (Charlotte Bronte) kitap incelemesi 1032 görüntülenme

Görüntülenme sayısı için yazı yazmasam da bu rakamları görmek insanı yazı yazma konusunda şevklendiriyor. Sonuçta insanların yazılarımı okuduğunu ve bunlardan faydalandıklarını görmek çok güzel bir şey. 2017 hedefimde ise blogumdaki herhangi bir yazımda 3000'i görebilmek.

Şimdi gelelim gene kitaplara. 2016 yılında günde ortalama 27 sayfa okumuşum. Çok büyük bir sayı olmasa da okuyamadığım günlerin de olmasından ötürü bu kadar olmasına da şükretmek gerek. 2017 de hedefim 51 kitap okuyup günde ortalama 40 sayfa okuyabilmek. Hala okuyamadığım o kadar çok kitap var ki 51 kitap hedefi bile baya az kalıyor.

Son olarak 2016'da okuduğum kitaplardan seçtiğim 11 kitabı listeyeyim. Bu listeyi gönül rahatlığıyla 2017 okuma listeniz yapabilirsiniz.
1.Ruhi Mücerret
2.İnsancıklar
3.Taht Oyunları
4.Sol Ayağım
5.1984
6.Şeker Portakalı
7.Satranç
8.Jane Eyre
9. 72. Koğuş
10.Süper İyi Günler
11.Oğullar ve Rencide Ruhlar

Daha fazla kitap tavsiyesi almak istiyorsanız şu yazımı okuyabilirsiniz.

Blogumun instagram hesabını takip etmek istersen buraya tıklayabilirsin.





Yorum Gönder

0 Yorumlar